Waarom kiezen voor een OVAL-outplacementbureau?

Het kiezen van een goed en passend outplacementbureau is maatwerk en bepalend voor het succes van outplacementtraject. Daarom beschikken de bij OVAL aangesloten outplacementbureaus over veel kennis en voldoen ze aan strenge kwaliteitseisen.

Kwaliteit gewaarborgd

Wanneer u een dienstverlener zoekt op het gebied van outplacement en loopbaanadvies wilt u een bureau dat u kunt vertrouwen met en met een bewezen staat van dienst. Dan kunt u het beste kiezen voor een OVAL-lid. De bij OVAL aangesloten outplacementbureaus voldoen aan zeer strenge kwaliteitseisen en worden ook elke twee jaar getoetst op deze eisen. Dit maakt het kiezen van de juiste dienstverlener veel eenvoudiger.

OVAL heeft een groot aantal leden met verschillende soorten dienstverlening, maar ook in omvang en aanpak. Zoals gezegd wordt elk OVAL-lid volgens dezelfde kwaliteitseisen getest door één van de volgende onafhankelijke certificatie-instellingen: CIIO, DNV en EIK. Wanneer u kiest voor een OVAL-lid bent u dus gewaarborgd voor de kwaliteit van de dienstverlening.

Gedragscode

Elk OVAL-lid volgt een gedragscode. Daarin staat dat de leden van OVAL zich eerlijk, transparant en betrouwbaar zullen gedragen tegenover de opdrachtgever, kandidaten en derden. De gedragscode is ook beschikbaar in het Engels.

Pijlers van OVAL zijn:

  • Kwaliteitsvereisten
  • Primaire procesbewaking
  • Privacyborging
  • Klanttevredenheid
  • Opleiding en training van personeel
  • Klachtenafhandeling

 

OVAL-leden beschikken over goede administratieve basisprocessen. Zij stellen duidelijke contracten op voor hun dienstverlening en geven overzicht van activiteiten, resultaten, opzet en kosten. Zij registreren deze contracten en communiceren deze naar opdrachtgevers en kandidaten. Het waarborgen van de privacy en het zorgvuldig registreren en behandelen van klachten zijn belangrijke onderdelen van deze pijlers.

OVAL-outplacementbureaus meten minimaal elke twee jaar de tevredenheid van hun opdrachtgevers en kandidaten. Indien nodig initiëren zij corrigerende maatregelen. De medewerkers van OVAL-leden zijn professioneel. Dit betekent: zij hebben een relevante opleiding en/of opleiding gevolgd en beschikken over de juiste vaardigheden en ervaring. Jaarlijks wordt besloten of een vervolgopleiding wenselijk is.

De kwaliteitseisen van OVAL sluiten aan bij de vraag uit de markt. Maar ook in andere bekende kwaliteitssystemen zoals ISO9001.

Kijk voor meer informatie over OVAL op www.OVAL.nl of vraag de OVAL-brochure op via info@werkcontact.nl. Voor meer informatie over outplacement kunt u het reactieformulier rechts op de website invullen.

Dit artikel terugluisteren?

Beoordelingen

Beoordeling:  Gemiddelde van 4.73 op een totaal van 125 beoordelingen

Contactformulier