Waarom werkgevers en werknemers moeten kiezen voor een OVAL-outplacementbureau

Bent u op zoek naar een dienstverlener op het gebied van outplacement en wilt u een bedrijf dat u kunt vertrouwen met een bewezen staat van dienst op het gebied van kwaliteit? Dan bent u bij een OVALI-lid aan het juiste adres. OVAL-leden voldoen aan de strengste kwaliteitseisen. Dit maakt het kiezen van de juiste aanbieder veel gemakkelijker.

OVAL heeft een groot aantal leden die variëren in wat ze aanbieden, maar ook in omvang en aanpak. Elk OVAL-lid wordt herhaaldelijk volgens dezelfde kwaliteitseisen getest door een onafhankelijke certificatie-instelling. Het zijn CIIO, DNV en EIK. Wanneer u kiest voor een OVAL-lid, kiest u voor kwaliteit.

De 5 garanties van OVAL

Gedragscode

Elk OVAL-lid houdt zich aan een Gedragscode. Daarin staat dat de leden van OVAL zich eerlijk, transparant en betrouwbaar zullen gedragen tegenover de opdrachtgever, kandidaten en derden. De Gedragscode is ook beschikbaar in het Engels.

OVAL Kwaliteitseisen Pijlers

OVAL leden onderscheiden zich door:

  • Een waterdichte privacy garantie
  • Hoge klanttevredenheid
  • Deskundigheid (opleiding en training van medewerkers)
  • Duidelijke en objectieve klachtenafhandeling

OVAL Leden staan goed bij bekend bij UWV, overheidsorganisaties en andere instanties. OVAL-leden worden sector breed voorgedragen als partij voor outplacement, steeds vaker wordt dit in Cao’s vastgelegd.

OVAL-leden stellen duidelijke contracten op voor hun diensten en geven een overzicht van activiteiten, werkwijzes en kosten. Zij registreren deze contracten en communiceren deze naar opdrachtgevers en kandidaten. Het waarborgen van privacy en een zorgvuldige registratie en afhandeling van klachten zijn belangrijke onderdelen van deze pijler.

OVALI-leden meten minimaal elke twee jaar de tevredenheid van hun opdrachtgevers en kandidaten. Zij zullen indien nodig corrigerende maatregelen initiëren.

Het personeel van de OVALI-leden is professioneel. Dit betekent: zij hebben een passende opleiding en/of opleiding genoten en beschikken over de juiste vaardigheden en ervaring. Jaarlijks wordt bepaald of bijscholing wenselijk is.

Meer informatie

De kwaliteitseisen van OVALI sluiten aan bij de vraag uit de markt. Maar ook in andere bekende kwaliteitssystemen, zoals ISO9001, het wettelijke certificaat voor arbeidsveiligheidsdiensten en HKZ. De beroepscode OVAL-arbeidsveiligheidsdiensten vindt u hier.

Meer informatie over de kwaliteitseisen en audits van OVAL kunt u opvragen via info@oval.nl of bij het ledennetwerk.

Beoordelingen

Beoordeling:  Gemiddelde van 4.72 op een totaal van 138 beoordelingen

Contactformulier